Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)Реферативна база даних (14)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Нехаєнко М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15
1.

Бекетова Г. В. 
Впровадження нового методу інтерактивного навчання лікарів-слухачів циклів підвищення кваліфікації на кафедрі дитячих і підліткових захворювань [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, Н. В. Алексеєнко, І. П. Горячева, О. В. Солдатова, М. І. Нехаєнко // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2014. - Вип. 23(1). - С. 562-566. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2014_23(1)__78
Сучасні методи навчання лікарів базуються на положеннях андрагогічної моделі, що передбачає непереривність та адаптивність навчання. Актуальними є питання мотивації та методів викладання матеріалу. Мета роботи - підвищення якості навчання, формування мотивації до засвоєння нових знань та розвиток ефективного клінічного мислення у лікарів. В основі активних методів навчання лежить циклічна емпірична модель процесу засвоєння інформації - метод Колба, що передбачає осмислення досвіду через викладені теоретичні концепції та практику. Як інтерактивний метод використовується "Клінічна дуель", що передбачає активну дискусію між слухачами під спрямовуванням та контролем викладача. Методика "Клінічна дуель" надає змогу кожному висловити свою думку, обговорити її з колегами, використати свій досвід і поглибити знання з питань сучасної педіатрії. Представлення матеріалу з реальної історії хвороби пацієнта позитивно впливає на засвоєння та має емоційну підтримку. Висновки: інтерактивна методика надає змогу підвищити якість навчання, мотивацію до засвоєння знань, розвинути ефективне клінічне мислення.
Попередній перегляд:   Завантажити - 228.755 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Бекетова Г. В. 
Значення комунікативних навичків в сучасній фаховій підготовці лікарів-інтернів [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, І. П. Горячева, О. В. Солдатова, Н. В. Алексеєнко, М. І. Нехаєнко, Р. З. Ган // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2015. - Вип. 24(1). - С. 581-585. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2015_24(1)__96
Найважливішим етапом у професійній післядипломній освіті лікаря є інтернатура. Мета роботи - вдосконалення принципів покращання комунікативних навичок і впевненості у практичній діяльності лікарів-інтернів і підвищення їх самооцінки як лікаря. У дослідженні застосовано вербальні та невербальні методи та техніки спілкування з пацієнтами. Методи колективного обговорювання проблемних клінічних питань - дискусії та клінічні розбори. Розглянуто шляхи підвищення ефективності професійної підготовки лікарів-інтернів за фахом "Педіатрія" шляхом вдосконалення навиків комунікації та ефективного консультування пацієнтів та їх батьків, що призводить до формування впевненості у практичній діяльності та підвищує їх самооцінку як лікарів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 889.831 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Нехаєнко М. І. 
Сучасні уявлення про хронічні захворювання гастродуоденальної зони у дітей підліткового віку [Електронний ресурс] / М. І. Нехаєнко // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2016. - Вип. 25. - С. 638-644. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2016_25_100
Висвітлено актуальні питання сьогодення, які стосуються перебігу хронічного гастродуоденіту у підлітків. Представлено сучасні дані епідеміології, етіології, патогенезу, факторів ризику розвитку захворювання, ранньої діагностики, клінічної картини, лікування хронічних гастродуоденітів (ХГД). Зазначені проблемні питання свідчать про актуальність обраної проблеми та необхідність її розв'язання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 628.368 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Бекетова Г. В. 
Підходи до якісного навчання лікарів з питань надання медико-соціальної допомоги підліткам та молоді на принципах дружнього підходу [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, І. П. Горячева, О. В. Солдатова, О. А. Голоцван, Н. В. Алексєєнко, М. І. Нехаєнко // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2017. - Вип. 27. - С. 10-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2017_27_4
Досвід навчання лікарів педіатрів та сімейних лікарів на етапі післядипломної освіти демонструє дефіцит у них інформації та практичних навичок роботи з підлітками. Тому підвищення мотивації та удосконалення методів викладання навчального матеріалу з питань надання медико-соціальної допомоги підліткам на етапі післядипломної освіти залишаються актуальними. Мета роботи - підвищення якості навчання, формування мотивації до засвоєння нових знань у лікарів з питань надання допомоги підліткам на принципах дружнього підходу на етапі післядипломного навчання. Для ефективної підготовки лікарів з питань особливостей консультування підлітків необхідно дотримуватись принципів безперервності навчання на всіх етапах медичної освіти. Важливо ознайомити фахівців з проблемами підліткового віку, підвищити мотивацію спеціалістів для створення різних форм клінік, дружніх до молоді (КДМ) в обласних і районних центрах країни, освоїти алгоритм взаємодії лікаря зі співробітниками КДМ. Враховуючи вищевказане, на кафедрі дитячих і підліткових захворювань, впроваджено цикли тематичного удосконалення (ТУ) "Медико-соціальні послуги підліткам і молоді на основі дружнього підходу. КДМ" на післядипломному етапі навчання. Викладачі під час проведення занять на циклі широко застосовують інтерактивні методи засвоєння матеріалу. Глобальною метою навчання є формування єдиного медичного інформаційного простору з питань здоров'я підлітків і необхідності надання медико-соціальної допомоги на основі дружнього підходу. За даними анкетування інформація, одержана на циклі ТУ "Медико-соціальні послуги підліткам та молоді на основі дружнього підходу. КДМ" надає змогу лікарям різного фаху ефективно проводити консультування підлітків, здійснювати первинну профілактику їх ризикованої поведінки. Щорічно кількість лікарів, які бажають підвищити рівень знань на циклі зростає. Висновки: навчання на циклах ТУ "Медико-соціальні послуги підліткам та молоді на основі дружнього підходу. КДМ" формує у лікарів практичні навички консультування підлітків, підвищує ефективність співробітництва педіатрів і сімейних лікарів з їх колегами в КДМ, сприяє створенню єдиного інформаційного простору для фахівців різних спеціальностей з питань надання медико-соціальної допомоги підліткам в КДМ.
Попередній перегляд:   Завантажити - 111.539 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Бекетова Г. В. 
Ретроспективний аналіз особливостей перебігу хронічного гастродуоденіту у дітей і підлітків [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, М. І. Нехаєнко, Ю. В. Сиваченко, І. П. Горячева, О. В. Солдатова // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2017. - Вип. 28. - С. 342-353. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2017_28_46
Проблема ранньої діагностики і лікування хронічних гастродуоденітів (ХГД) у підлітків є актуальною у всьому світі, що пов'язано зі значною розповсюдженістю захворювання у цьому віці, його рецидивуючим, прогредієнтним перебігом, недостатньо ефективними традиційними методами терапії та високою вірогідністю формування в подальшому інвалідності у дорослих. На сьогодні недостатньо вивчено клініко-параклінічні особливості перебігу ХГД у підлітків на тлі хелікобактеріозу і хронічного кандидозу травного тракту. Вказане обгрунтовує необхідність вивчення особливостей перебігу захворювання за сучасних умов, з урахуванням їх етіології у дітей підліткового віку. Мета дослідження - провести порівняльний ретроспективний аналіз клініко-параклінічних особливостей перебігу ХГД у дітей підліткового віку з урахуванням етіології захворювання за десятирічний період. Здійснено порівняльний ретроспективний аналіз даних карт стаціонарних хворих в гастроентерологічному відділенні ДКЛ № 9 м. Києва в 2003 і 2013 рр. За сучасних умов в 3,8 разу збільшилася частка дітей підліткового віку з ХГД (з 8,0 до 30,1 %). У підлітків незалежно від тривалості захворювання переважають деструктивні ураження СОШ і ДПК, особливо множинних ерозій, частота яких не завжди корелює зі збільшенням тривалості ХГД. Висновки: виявлені особливості перебігу ХГД у всіх вікових групах і, зокрема, у підлітковому віці, вимагають з'ясування статистично значущих комбінацій факторів ризику формування уражень гастродуоденальної зони з метою розробки диференційованих підходів до ранньої діагностики та терапії захворювання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 207.171 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Нехаєнко М. І. 
Клініко-ендоскопічна характеристика хронічного гастродуоденіту у підлітків при хронічному кандидозі травного тракту [Електронний ресурс] / М. І. Нехаєнко // Современная педиатрия. - 2018. - № 2. - С. 52-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sped_2018_2_10
Проблема ранньої діагностики, з'ясування найважливіших аспектів патогенезу та лікування хронічних гастродуоденітів (ХГД) у підлітків є актуальною в усьому світі, що пов'язано зі значною поширеністю захворювання, його зв'язком із низкою інфекційних агентів, тропних до слизової оболонки травного тракту, рецидивним, прогредієнтним перебігом, недостатньою ефективністю традиційних методів терапії та високою вірогідністю формування в подальшому соціально значущої патології й інвалідності у дорослих. Мета роботи - вивчення особливостей клінічного перебігу та ендоскопічних змін за ХГД у підлітків із хронічним кандидозом (ХК) ТТ. Обстежено 164 підлітки з ХГД - у 22 в асоціації з хелікобактеріозом, у 78 - із ХК ТТ, у 32 - із кандидо-хелікобактерним інфікуванням і 32 без асоціації з інфекційними агентами. У підлітків із ХГД, за наявності інфікування тропними до СО ТТ мікроорганізмим Heliobacter pylori і C. albicans, виявлені деструктивні, розповсюджені ураження у вигляді множинних ерозій у комбінації з гіперпластичними змінами СО шлунка і дванадцятипалої кишки, частота яких корелює зі збільшенням тривалості ХГД і не залежить від наявності H. pylori. Встановлено роль у розвитку та прогресуванні ХГД у підлітків не лише H. pylori., але й інших мікроорганізмів, що є підставою для розробки диференційованої патогенетичної терапії захворювання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 148.979 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Бекетова Г. В. 
Навчально-методичні аспекти підготовки фахівців на післядипломному рівні з впровадження міжнародної стратегії з інтегрованого ведення хвороб дитячого віку [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, Н. В. Алексєєнко, І. П. Горячева, О. В. Солдатова, Т. М. Гнатенко, М. І. Нехаєнко // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2018. - Вип. 30. - С. 44-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2018_30_7
Мета роботи - вдосконалення навчально-методичних підходів до підготовки педіатрів та лікарів по спеціальності "Сімейна медицина" щодо використання у практичній діяльності міжнародної стратегії ВООЗ/ЮНІСЕФ "Інтегроване ведення хвороб дитячого віку". В 2017 р. на кафедрі підготовано і проведено цикл тематичного удосконалення (ТУ) по стратегії "Інтегроване ведення хвороб дитячого віку", навчальний план і програму якого затверджено НМАПО ім. П. Л. Шупика, після ТУ проведено анкетування слухачів для оцінювання освоєння і важливості застосування стратегії. Висновки: обгрунтовано необхідність впровадження в план післядипломної професійної підготовки педіатрів, лікарів сімейної медицини міжнародної стратегії ВООЗ/ЮНСЕФ з інтегрованого ведення хвороб дитячого віку та наведено основні методичні підходи до її практичного впровадження як навчальної технології.
Попередній перегляд:   Завантажити - 138.512 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Бекетова Г. В. 
Можливості застосування інтерактивної форми навчання у вигляді тренінгу на етапі післядипломної освіти лікарів за спеціальністю педіатрія та загальна практика-сімейна медицина [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, О. В. Солдатова, Н. В. Алексєєнко, І. П. Горячева, М. І. Нехаєнко, І. М. Соколенко // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2018. - Вип. 30. - С. 52-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2018_30_8
Мета роботи - підвищити мотивацію та ефективність навчання лікарів на етапі післядипломної освіти завдяки застосуванню інтерактивного методу у вигляді тренінгу. Основні принципи андрагогіки базуються на орієнтації навчання дорослих на розв'язанні існуючих проблем, участі дорослого у плануванні та оцінюванні свого навчання та використання особистого досвіду (у тому числі і негативного) в учбовому процесі. Отже, навчання буде ефективним тільки тоді, коли можливості навчання будуть відповідати потребам у знаннях. Усім вищевказаним потребам для навчання лікарів на післядипломному етапі освіти відповідає така форма навчання, як тренінг. Тренінг є сучасною інтерактивною формою навчання, яка має свою структуру: вступ (привітання, знайомство з тренером, програмою, учасниками, визначення очікування від навчання, правила, актуалізація досвіду, знань, активація емоційного стану); основна (міні лекції, презентації, мозковий штурм, робота у групах, відео- або аудіозаписи, обговорення, рольові ігри, робота з кейсами вправи на здобуття навичок); заключна (повернення до очікувань, планування подальших дій, зворотній зв'язок за всіма питаннями тренінгу, позитив по закінченню тренінгу і видача сертифікатів, загальне фото, приємні побажання). Роль тренера полягає у залученні учасників у процес навчання та розв'язанні проблеми з точки зору учасників тренінгу, в допомозі учасникам визначити їх потреби в навчанні, а також тренер має розуміти та поважати минулий досвід дорослого учня та стимулювати використовувати нові знання у його практичній діяльності. Таким чином, структура тренінгу розроблена таким чином, що сприяє максимальному професійному росту та розвитку слухачів. Висновки: метод тренінгу, як сучасний інтерактивний метод навчання надає змогу підвищити ефективність навчання лікарів на післядипломному етапі освіти завдяки засвоєнню конкретних практичних навичок та алгоритмів, які представлені на тренінгу.
Попередній перегляд:   Завантажити - 150.474 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Нехаєнко М. І. 
Особливості ендоскопічних і морфологічних змін шлунку при ХГД у підлітків з хронічним кандидозом травного тракту [Електронний ресурс] / М. І. Нехаєнко // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2018. - Вип. 30. - С. 320-331. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2018_30_32
Проблема ранньої діагностики і лікування хронічних гастродуоденітів (ХГД) у підлітків є актуальною у всьому світі. Вказане пов'язано зі зростанням поширеності патології у підлітків, збільшенням рівня їх інфікованності H.p., зв'язком захворювання із низкою інших інфекційних агентів, тропних до слизової оболонки травного тракту (СО ТТ), а також рецидивуючим, прогредієнтним перебігом ХГД, недостатньою ефективністю ерадикаційної терапії, яка б враховувала особливість підліткового віку та високим ризиком формування в подальшому соціально значущої патології й інвалідності у дорослих. Мета роботи - вивчення особливостей ендоскопічних і морфологічних змін у разі ХГД у підлітків з хронічним кандидозом (ХК) ТТ. Обстежено 67 підлітка з ХГД. У 10 діагностовано хелікобактеріоз (I група), у 17 - кандидо-хелікобактерне інфікування (II група) у 30 - ХК ТТ (III група) та у 10 - ХГД без асоціації з інфекційними агентами (IV група). Морфологічний метод на сьогодні є обов'язковим методом об'єктивізації діагнозу ХГД. Ерозивні зміни СОШ за результатами морфологічного дослідження становлять 38,8 %, ендоскопічно - у 31,7 % обстежених пацієнтів. Морфологічно гіперплазію СО шлунку виявлено у 37,3 %, в той час, як ендоскопічно - лише у 18,3 % у підлітків із ХГД. Вогнищеву атрофію СОШ діагностовано гістологічно у 9,0 % обстежених, а ендоскопічно - лише у 1,2 % пацієнтів. При цьому, III ступінь активності запалення виявлено у підлітків I - III груп за ХГД, асоційованих із інфекційним фактором. Вказане може свідчити про значну роль як моно-, так і асоційованого інфікування в розвитку деструктивних і розповсюджених змін у разі ХГД, що є підставою для розробки диференційованої патогенетичної терапії захворювання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 215.245 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Гичка С. Г. 
Клініко-цито-морфологічна діагностика кандидозу слизової оболонки верхніх відділів травного тракту з хронічним гастродуоденітом у підлітків [Електронний ресурс] / С. Г. Гичка, М. І. Нехаєнко // Перинатология и педиатрия. - 2018. - № 3. - С. 94-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/perynatology_2018_3_18
Мета роботи - вивчити особливості клініко-цитологічної характеристики слизової оболонки шлунку при хронічному гастродуоденіті в підлітків із хронічним кандидозом травного тракту. Обстежено 164 підлітки з хронічним гастродуоденітом, з них 22 - в асоціації з Helicobacter pillory, 32 - з кандидохелікобактер ним інфікуванням, 78 - із хронічним кандидозом травного тракту, 32 неінфіковані хворі. Діагностику хронічного кандидозу травного тракту за наяв ності його клінічних ознак проведено доступним, простим і дешевим методом цитології зшкребу зі слизової оболонки порожнини рота і відбитків біоптатів шлунку під час ендоскопії. У підлітків із хронічним гастродуоденітом за наявності інфікування тропними до слизової оболонки травного тракту мікроорганізмами Helicobacter pilory і Сandida виявлено деструктивні, поширені ураження у вигляді множинних ерозій, у поєднанні з гіперпластичними змінами слизової оболонки шлунку і дванадцятипалої кишки, частота яких корелює зі збільшенням тривалості хронічного гастродуоденіту і не залежить від наяв ності Неlibacter pylori. Висновки: у розвитку і прогресуванні хронічного гастродуоденіту в підлітків визначальну роль відіграє не лише Helicobacter pilory, але й інші мікроорганізми. Це вказує на необхідність розробки диференційованої патогенетичної терапії захворювання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 150.43 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Нехаєнко М. І. 
Фактори ризику формування гіпоацидності шлунку та деструктивних форм хронічного гастродуоденіту у підлітків [Електронний ресурс] / М. І. Нехаєнко // Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина. - 2018. - Т. 8, № 2. - С. 71-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nkhpm_2018_8_2_12
Попередній перегляд:   Завантажити - 878.446 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Бекетова Г. В. 
Учбово-методичні аспекти підготовки лікарів на етапі післядипломного навчання з питань запобігання насильству над дітьми та підлітками [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, І. П. Горячева, О. А. Голоцван, Н. В. Алексєєнко, О. В. Солдатова, М. І. Нехаєнко // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2018. - Вип. 32. - С. 41-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2018_32_5
Насильство щодо дітей становить серйозну загрозу для глобального розвитку і перспектив досягнення Цілей Розвитку Тисячоліття, тому запобігання насильства над дітьми в Україні є одним з пріоритетних напрямків держави. Мета роботи - поширення та удосконалення знань і умінь лікарів на етапі післядипломної освіти з питань виявлення медичних та психо-фізіологічних ознак жорстокого поводження з дітьми та підлітками для запобігання в країні випадкам насильства над дітьми та їх наслідків. Використано роздаткові матеріали та ситуаційні задачі, ексклюзивні матеріали міжнародного центру розвитку і лідерства, нормативно-правові документи, застосовано інтерактивні методи засвоєння знань. Наведено актуальність проблеми жорстокого поводження з дітьми, обгрунтовано необхідність включення означених тем в навчальні програми для лікарів різних спеціальностей на післядипломному етапі. Розкрито поняття "насилля", розглянуто основні види насильства над дітьми, характерні ознаки кожного з них, особливості поведінки батьків і дорослих під час скоєння злочину, зроблено акценти на медичній складовій під час оцінки стану дитини для лікарів, які стикаються з випадками жорстокого поводження з дітьми. Висновки: обгрунтовано необхідність підготовки широкого загалу лікарів різних фахів з питань запобігання насиллю над дітьми та підлітками. Доведено доцільність запровадження відповідних матеріалів у план післядипломної професійної підготовки лікарів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 225.13 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Бекетова Г. В. 
Морфологічні особливості слизової оболонки шлунку при хронічних гастродуоденітах у підлітків з хронічним кандидозом травного тракту [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, С. Г. Гичка, М. І. Нехаєнко, Н. І. Горголь, І. П. Горячева, О. В. Солдатова, Н. В. Алексєєнко // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2018. - Вип. 32. - С. 181-195. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2018_32_16
На сьогодні у педіатрів та дитячих гастроентерологів викликає занепокоєння розповсюдження хронічного гастродуоденіту (ХГД) у підлітків та раннє формування вогнищевої атрофії слизової оболонки шлунку (СОШ) з подальшим розвитком його гіпоацидності, що раніше було притаманно тільки дорослим. До того ж зростання частоти виявлення його хелікобактер-асоційованих варіантів у комбінації із іншими мікроорганізмами, зокрема грибами роду Candida, збільшення частоти розповсюджених і деструктивних змін гастродуоденальної зони, рецидивуючий і прогредієнтний перебіг захворювання, недостатня ефективність прийнятих методів терапії призводить до високої вірогідності формування у подальшому соціально значущої патології та інвалідності у дорослих. Мета дослідження - вивчення морфологічних особливостей ХГД у підлітків з хелікобактеріозом, хронічним кандидозом (ХК) травного тракту (ТТ) та їх поєднанням. Обстежено 164 підлітків з ХГД - у 22 в асоціації з хелікобактеріозом, у 32 з кандидо-хелікобактерним інфікуванням, у 78 з ХК ТТ 32 без асоціації з інфекційними агентами. Морфологічними особливостями ХГД у підлітків за наявності хелікобактеріозу є виразна дифузна інфільтрація власної пластинки (ВП) лімфоцитами і поліморфно-ядерними лейкоцитами (ПЯЛ), з максимальною кількістю макрофагів (СD68), значна активність маркеру проліферації Кі-67 в дифузному інфільтраті ВП та поверхневих залозах на фоні запалення переважно III ступеня; за асоційованого інфікування і з формуванням лімфоїдних фолікулів і масивною інфільтрацією CD68 більш глибоких шарів СОШ, гіперплазією та мукоїдизацією поверхневих залоз з великою кількістю кандид у них із максимальною активністю маркеру проліферації в лімфоїдних фолікулах та поверхневих залозах на фоні активності запалення II і III ступеня; за ХК ТТ - дифузна інфільтрація ВП еозинофілами зі значною кількістю CD68 у поверхневих шарах СОШ з переважанням II ступеня запалення, гіперплазія як поверхневих, так і глибоких залоз з великою кількістю кандид у них, де і визначалась значна активність Кі-67; за відсутності інфекційного фактора і недифузна інфільтрація ВП поодинокими CD68 з мінімальним ступенем запалення без змін у залозах і мінімальною активністю маркеру Кі-67 у поверхневому епітелії.
Попередній перегляд:   Завантажити - 262.91 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Бекетова Г. В. 
Вплив здоров'язберігаючих технологій на функціональний стан дихальної системи у дітей молодшого шкільного віку [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, К. Б. Савінова, І. П. Почечуєва, І. П. Горячева, О. В. Солдатова, Н. В. Алексєєнко, М. І. Нехаєнко // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2018. - Вип. 32. - С. 205-214. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2018_32_18
За сучасних умов спостерігається тенденція до збільшення показників захворюваності серед дітей, особливо після їх вступу до школи, що обумовлює необхідність впровадження здоров'язбережувальних технологій (ЗЗТ). Мета роботи - оцінити вплив ЗЗТ "Навчання у русі" на стан антиінфекційної резистентності та частоту формування функціональних і хронічних соматичних захворювань у дітей молодшого шкільного віку. Проведено поглиблене клініко-інструментальне обстеження 153 дітей молодшого шкільного віку перед початком навчання в школі, через 1 і 2 роки та після закінчення початкової школи в гімназії N 287 м. Київ (основна група (ОГ) - 65 учнів), де впроваджено ЗЗТ "Навчання у русі", та в ЗОНІ N 3 м. Боярка Київської області, де ЗЗТ не застосовували (група порівняння (ГП) - 88 учнів). Стан антиінфекційної резистентності визначали за частотою епізодів гострих респіраторних інфекцій (ГРІ) протягом року, наявністю їх ускладнень, частотою функціональних і хронічних соматичних захворювань. У ході 4-річного спостереження за дітьми доведено позитивний вплив ЗЗТ на стан протиінфекційного захисту. В ОГ був відсутній приріст частки дітей із хронічною патологією, достовірно знизилась питома вага учнів із функціональними розладами серцево-судинної системи (з 30,8 до 8,3 %), тоді як в ГП зафіксовано достовірний приріст частки дітей із порушеннями опорного-рухового апарату (з 29,5 до 44,4 %), хворобами органів травлення (з 21,9 до 36 %), органів дихання (з 7,9 до 44,4 %), ендокринною патологією (з 32,5 до 50,0 %), функціональними розладами серцево-судинної системи (з 46,6 до 58,3 %). В ОГ діти достовірно рідше пропускали заняття через хворобу, також було достовірно більше дітей, які жодного разу не хворіли протягом навчального року. Зроблено висновки, що використання ЗЗТ "Навчання у русі" запобігає розвитку хронічної патології та надає можливість забезпечити високий рівень антиінфекційної резистентності дітей молодшого шкільного віку, що проявляється значним зниженням захворюваності на сезонні ГРІ, зменшенням їх тривалості, попереджує виникнення ускладнень та формування функціональних розладів і хронічної патології. Отримані дані дозволяють рекомендувати зазначену технологію для широкого впровадження в загальноосвітніх навчальних закладах.За сучасних умов спостерігається тенденція до збільшення показників захворюваності серед дітей, особливо після їх вступу до школи, що зумовлює необхідність впровадження здоров'язберігаючих технологій. Мета роботи - оцінити вплив ЗЗТ "Навчання в русі" на стан дихальної системи у дітей молодшого шкільного віку. Проведено поглиблене клініко-інструментальне обстеження 153 дітей молодшого шкільного віку перед початком навчання у початковій школі (2013 р.), через 1 та 2 роки (2014, 2015 рр.) та після закінчення початкової школи (2017 р.) в гімназії № 287 м. Київ, де впроваджена ЗЗТ "Навчання у русі" професора О. Д. Дубогай, та в ЗОШ № 3 м. Боярка Київської області, де ЗЗТ не застосовували. Після впровадження ЗЗТ "Навчання в русі" відзначено достовірний приріст кількості дітей із задовільним показником екскурсії грудної клітки з 41,5 до 88,9 %, (p << 0,05), тоді як в групі порівняння відсоток школярів з нормальними показниками екскурсії грудної клітки знизились з 75,0 до 33,3 %, (p << 0,05). Перед початком навчання в обох групах виявлено зниження стійкості дітей до гіпоксії за результатами проб Штанге та Генче. Протягом застосування здоров'язберігаючої технології в основній групі кількість дітей з задовільними результатами проби Штанге зросла з 67 до 84 %, тоді як в групі порівняння кількість таких школярів знизилась з 62,5 до 25 % (p << 0,05). Пробу Генче наприкінці навчання у початковій школі задовільно виконували 100 % дітей, а в групі порівняння 77,7 % (p << 0,05). За роки застосування ЗЗТ в основній групі суттєво зросла кількість дітей з високим ЖІ (з 58,5 до 97,2 %), а в групі порівняння цей показник знизився з 27,3 до 16,7 % (p << 0,05). Висновки: використання ЗЗТ "Навчання у русі" супроводжується достовірним покращанням функціонального стану дихальної системи у молодших школярів, що надає змогу рекомендувати вказану технологію для широкого впровадження в закладах освіти.За сучасних умов спостерігається тенденція до збільшення показників захворюваності серед дітей, особливо після їх вступу до школи, що обумовлює необхідність впровадження здоров'язбережувальних технологій (ЗЗТ). Мета роботи - оцінити вплив ЗЗТ "Навчання у русі" О. Д. Дубогай на стан здоров'я та адаптаційні можливості дітей молодшого шкільного віку. Проведено поглиблене клініко-інструментальне обстеження 153 дітей молодшого шкільного віку перед початком (2013 р.) і протягом навчання (2013 - 2018 рр.) у середній школі N 287 м. Київ (n = 65, основна група), де впроваджено ЗЗТ "Навчання у русі", і в середній школі N 3 м. Боярка Київської області, де ЗЗТ не застосовували (n = 88, група контролю). Після впровадження ЗЗТ в основній групі відзначено достовірний приріст кількості дітей із гармонійним фізичним розвитком на 36 %, а в учнів групи контролю змін у фізичному розвитку практично не відбулося (38,6 % у першому та 41,7 % у п'ятому класі). Під впливом ЗЗТ покращились показники функціонального стану серцево-судинної системи (ССС) - достовірно зросла кількість учнів із задовільними адаптаційно-резервними її можливостями за індексом Баєвського (97,2 % проти 33,3 % у групі контролю після закінчення початкової школи). Високий та вище середнього рівень функціонального резерву серця (за даними проби Руф'є) після закінчення початкової школи мали 77,6 % учнів основної групи і лише 8,4 % у групі контролю. Зросли також функціональні резерви дихальної системи - за застосування ЗЗТ кількість учнів основної групи з задовільними результатами проби Штанге зросла з 67 до 87 %, а в групі контролю - знизилась з 62,5 до 24,5 %. Пробу Генче наприкінці навчання в початковій школі задовільно виконували 100 % дітей основної групи, а в групі порівняння - 76,5 %. Покращилась протиінфекційна резистентність школярів основної групи - у четвертому класі кількість пропущених днів навчання за рік на одного учня становила 15,9, а в контролі - 53,9 дня. В основній групі не відмічалось приросту частки дітей із хронічною патологією, достовірно знизилась питома вага учнів із функціональними розладами ССС з 30,8 до 8,3 %. Зроблено висновки, що Використання ЗЗТ "Навчання у русі" достовірно покращує функціональний стан ССС і дихальної систем у молодших школярів, опірність інфекціям, що надає можливість рекомендувати методику для широкого впровадження.
Попередній перегляд:   Завантажити - 201.531 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
15.

Бекетова Г. В. 
Сучасні підходи до якісного підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників на кафедрі дитячих і підліткових захворювань [Електронний ресурс] / Г. В. Бекетова, І. П. Горячева, О. В. Солдатова, Г. П. Мозгова, Н. В. Алексєєнко, М. І. Нехаєнко, К. Б. Савінова, Т. М. Гнатенко, О. А. Голоцван // Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупика. - 2019. - Вип. 33. - С. 19-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2019_33_5
Досвід підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників вищих медичних учбових закладів до- і післядипломної освіти демонструє дефіцит у них інформації щодо практичних аспектів інноваційних форм викладання клінічних дисциплін. Тому підвищення мотивації та практичне удосконалення викладання навчального матеріалу з використанням сучасних інноваційних форм залишаються актуальними і необхідними для науково-педагогічних працівників. Мета роботи - підвищення якості практичних навичок науково-педагогічних працівників у використанні інноваційних форм викладання клінічних дисциплін у вищих медичних закладах до- і післядипломної освіти. Для ефективного впровадження у педагогічний процес викладання клінічних дисциплін створено навчальний план і програму стислострокових (очного та очно-заочного з елементами дистанційної освіти) циклів тематичного удосконалення "Практичні аспекти інноваційних форм викладання клінічних дисциплін для науково-практичних працівників закладів медичної освіти". На вказаних циклах використовуються такі сучасні форми навчання, як клінічний тренінг, мультидисциплінарні розбори хворих у формі "клінічних дуетів" із залученням декількох викладачів, які мають спеціалізацію з суміжних дисциплін, "клінічні дуелі", обмін досвідом у формі "круглого столу". За даними анкетування інформація, одержана на циклі ТУ "Практичні аспекти інноваційних форм викладання клінічних дисциплін для науково-практичних працівників закладів медичної освіти" надає змогу науково-педагогічним працівникам більш ефективно здійснювати процес навчання у медичних закладах до- і післядипломної освіти. Висновки: навчання на циклах ТУ "Практичні аспекти інноваційних форм викладання клінічних дисциплін для науково-практичних працівників закладів медичної освіти" підвищує ефективність навчального процесу та сприяє створенню єдиного інформаційного простору для науково-педагогічних працівників вищих медичних закладів до- і післядипломної освіти.
Попередній перегляд:   Завантажити - 160.31 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського